Strategisk markedsføring for scenekunstnere: Forbrukeradferd og storytelling
Strategisk markedsføring for scenekunstnere: Bygge en relasjon til publikum

Strategisk markedsføring for scenekunstnere: Bygge en relasjon til publikum

SKUDA

02/12/2021 - 09:00 - 12:00
Scenekunstnere

Kjøp billett

Å synliggjøre seg selv eller egne prosjekter i scenekunsten, kan være både overveldende, kleint og føles vilkårlig. De færreste av oss har opplæring i markedsføring og det lille vi kan, har blitt til gjennom den velkjente prøv-og-feil metoden. Kjenner du deg igjen, da leser du videre.

Denne høsten setter vi samme en faglig markedsføringsmeny du kan ta med deg ut en mørk vinternatt i frilanstilværelsen. Et best-of, plukk- og miks-program bestående av kurs og seminarer som skal gjøre deg i stand til å fikse de gode innleggene på SoMe, samt gi deg innsikt i de hemmelige algoritmene prosjektet ditt trenger for å nå frem til rett gruppe entusiaster.

 

Torsdag  2.des

  • (09:00 – 10:00) Erik Årsland Holder innlegget «Skriv så folk forstår» – om hvordan oversette en prosjektsøknad til å bli en presse tekst som fungerer både til nyhetsmediene og som programtekst. Erik Årsland har vært kommunikasjonsleder ved Dansens Hus siden 2011. Et absolutt hovedfokus i arbeidet er å formidle de mellom 30 – 40 forestillingene som presenteres her i løpet av et år. Han har ellers jobbet med kommunikasjon av teater størstedelen av sitt yrkesaktive liv ved Oslo Nye Teater, Rogaland Teater og Nationaltheatret.
  • (10:00 -11:00) Katja Lindeberg holder en forelesning om markedsføringsarbeidet knyttet til produksjonen «Bare en våt munn», en produksjon der publikum via sosial medier fikk være med på hele prosessen; utforskningen av tematikken og de personlige reisene til utøverne, hele veien fra idéen til forestilling oppsto fram til premiere og turné. Lindeberg tok sin mastergrad ved Stockholm dramatiska högskola, ”A year of Pysical Comedy” i 2011 og har siden hatt base i Trondheim der hun driver Katja Brita Lindeberg Produksjoner. Gjennom kompaniet sitt jobber hun både som regissør, skuespiller, manusforfatter og produsent. https://www.katjabritalindebergproduksjoner.com
  • (11:00 – 12:00) Little Big Sister er et promo- og managementbyrå som representerer artister som Karpe, Cezinando, Emma Steinbakken, Emilie Nicolas, Gabrielle og Marit Larsen. Marthe Vee er promo-ansvarlig i Little Big Sister, hun har bakgrunn som kommunikasjonansvarlig for NOPA (Norsk forening for komponister og tekstforfattere) og som journalist. http://www.littlebigsister.com/

 

Sted: Kuben Vgs. Kabelgata 10-12, 0580 Oslo
Nærmere bestemt rom kommer.

 

Strømmelink: https://us02web.zoom.us/webinar/register/WN_9cs6cg76Ta-4cnjq_sh_hg